• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Діяльність днз на період дії воєнного стану в Україні

/Files/images/1rzne/ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ.jpg

Команда Міністерства освіти і науки підготувала та оприлюднила підбірку корисних матеріалів для педагогів і батьків, які стануть у пригоді при спілкуванні з дітьми дошкільного віку, які опинилися в складних обставинах внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану. Матеріали для педагогів містять інформацію про програмне забезпечення, відео та друковані матеріали з досвіду роботи педагогів, завдання освітнього напряму, а також поради щодо роботи з дітьми та батьками. Матеріали для батьків допоможуть зорієнтуватися при спілкуванні з дітьми дошкільного віку, зняти напругу та стрес, відволікти дітей від складних ситуацій цікавими дослідами та експериментами, казками, поробками, а також іграми, які сприятимуть соціалізації та адаптації дитини в нових умовах. Подані матеріали містять також корисні поради для батьків. У підбірку увійшли матеріали з сайту МОН, ЮНІСЕФ, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, Українського інституту розвитку освіти, ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», ТОВ «Українська академія дитинства», НВЗО Школа-ліцей «Обдаровання», наукових і педагогічних працівників сфери дошкільної освіти. Запрошуємо зацікавлені сторони надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту domon2010@ukr.net з позначкою «Матеріали до рубрики “Сучасне дошкілля під крилами захисту”». Нагадаємо, ЮНІСЕФ і МОН запустили дитячий онлайн-садок НУМО.

Нормативно - правова база в умовах воєнного стану в Україні

  • Закон України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану"
  • Лист МОН №1/3370-22 від 06.03.2022 "Про оплату праці працівників закладів освіти під чс призупинення навчання"
  • Лист МОН №1/3475-22 від 17.03.2022 "Про зарахування до закладів дошкільної дітей із числа внутрішньо переміщених осіб "
  • Лист МОН №1/3737-22 від 29.03.2022 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні"
  • Лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019 "Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками"

Рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні

Лист МОН "Про рекомендації працівникам закладу дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні"

Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану

Додаток 2. Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуацій.

План реагування на надзвичайні ситуації вихователя закладу дошкільної освіти

https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/624/b16/581/624b165811dd9015812979.pdf

Рекомендації для батьків вихованців

1. Співпрацювати з педагогічними працівниками ДНЗ щодо організації освітнього процесу дітей дошкільного віку в дистанційному форматі в умовах війни.

2. Підтримувати зв’язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров’я дитини.

3. Відстежувати негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій. Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі, вихователі та батьки, мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність, заглиблення в себе. Також слід уважно стежити за здоров’ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров’я дітей переважно є об’єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.

4. Пам’ятати, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту». Допомагати дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримувати її, бути терплячими. Пам’ятати, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікати й звертатися до них за порадами та рекомендаціями.

5. Дотримуватися режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.

6. Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти», ЮНІСЕФ.

Безпека дітей під час війни

/Files/images/1rzne/Без названия2.jpg

Безпека дітей під час війни є вожливим питанням сьогодення. Життя в сучасних реаліях є дуже складне і знання з безпеки життєдіяльності є неабияк важливим його компонентом, як для дорослих так і для дітей. Тому важливо проінформувати дітей про алгорит дій під час воєнних дій, адже "Проінформована дитина - це озброєний військовий".

Безпечна поведінка у надзвичайних ситуаціях.

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

· закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;

· вимкнути світло, закрити вікна та двері;

· зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (ванна кімната, передпокій);

· інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

2. У разі загрози чи ведення бойових дій:

· закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

· взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;

· відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;

· попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;

· без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;

· проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

3. Якщо стався вибух:

· уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;

· якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п’яти днів;

· виконати всі інструкції рятувальників.

4. Під час повітряної небезпеки:

· відключити живлення, закрити воду і газ;

· загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

· взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;

· попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;

· дізнатися, де знаходиться найближче до укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;

· як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

5. Під час масових заворушень:

· зберігати спокій і розсудливість;

· під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;

· не піддаватися на провокації;

· надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

· постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;

· за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або міліції;

· намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;

· якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;

· не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;

· виконувати вимоги терористів, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

· уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем, зі злочинцями;

· нічого не просити, їсти все, що дають;

· якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

· уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;

· спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму терористів (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;

· при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

· під час штурму не брати до рук зброю терористів, щоб не постраждати від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;

· під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

7. При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з небезпечної зони:

· взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;

· за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;

· дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а також прізвище матері та батька;

· переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності – звернутися за допомогою до міліції та медичних працівників.

Кiлькiсть переглядiв: 32

Коментарi