/Files/images/ostrovska/IMG-e3aa03c6d0f88e26a6260ff09d239d58-V.jpg

Островська Тетяна Петрівна

Розвивальні заняття для дітей раннього віку

«Те, чого дитина не може здобути в ранньому дитинстві, надовго залишається недоліком у наступних періодах, а інколи і на все життя».

Микола Щелованов

Період раннього дитинства для всього подальшого розвитку людини має важливе значення, оскільки в цей час закладаються основи загального розвитку кожної людини. Саме тому організація і забезпечення виховної і розвивальної роботи з дитиною перших трьох років життя має важливе значення для фізичного, фізіологічного, психічного, психологічного розвитку дитини.

Пропоную розвивальні заняття з дітьми раннього віку.

Розвивальні заняття поєднують в собі вікові та індивідуальні підходи, що забезпечує її емоційне благополуччя і повноцінний психічний розвиток.

Основні завдання:

· розвиток психічних процесів: сприйняття, відчуття, пам’яті, мислення, уваги;

· розвиток сенсорних здібностей (зорових, слухових, дотикових, кінестичних та інших видів відчуттів);

· формування почуттів та цінностей (впевненості, захищеності, любові до ближнього, бережливого ставлення до природи, радості від краси);

· розвивати позитивні почуття, пов’язані з інтелектуальною діяльністю;

· підтримувати дитячу допитливість, спостережливість, пізнавальну активність.

Заняття проводяться в ігровій формі, з використанням здоров’єзберігаючих методів та прийомів:

· діагностичних вправ (розвиток сенсорних здібностей, уваги, пам’яті, мислення);

· дихальних вправ (розвиток уяви,очищення дихальних органів та покращення їх функцій);

· фізкультхвилинок і динамічних вправ (зняття психічного навантаження).

Заняття призначені для дітей 2-3 років, тривалістю 15 хвилин. Тематика занять відповідає тематичному плануванню в групах раннього віку. Тому вихователі можуть використовувати даний матеріал для проведення своїх занять.

ТЕМА: ЯБЛУЧКО.

1.Привітання.

Скільки тут у нас маляток,

Гарних хлопчиків, дівчаток!

Діти всі, мов у віночку,-

У дитячому садочку.

Добрий ранок!

2. Діагностична вправа «Жовті, червоні, зелені яблучка».

Вихователь заносить кошик накритий рушничком, в якому знаходяться жовті, зелені та червоні яблучка.

Яблунька

Росла, росла яблунька,

Підросла.

Квітла-квітла яблунька,

Відцвіла.

Де біліли квіточки

Навесні –

Вже поспіли яблучка

Наливні.

Колірний гнозис (3 кольори: червоний, жовтий, зелений):

1.Поклади до кожного кошика яблучко , яке підходить за кольором.

2.Покажи, де червоне (жовте, зелене) яблучко.

3.Скажи, якого кольору це яблучко?

3. Емоційна хвилинка «Радість».

Вихователь знімає рушничок з кошика. Діти показують радість.

Посміхаються яблучкам, плескають в долоньки, вдихають аромат яблучок, милуються ними.

Ой, яблучка гарненькі:

І духмяні, і солоденькі.

Різний колір можуть мати

То вони зеленкуваті,

То жовтенькі, то червоні,

Як у мене на долоні.

Продовження діагностичної вправи: розкладаємо яблучка за кольором у кошики.

4. Динамічна вправа «Яблучко».

Вихователь читає віршик, діти виконують відповідні дії.

Я навшпиньки встаю,

Яблучка я дістаю.

Стиглі яблучка зриваю

Та до кошика складаю.

5. Прощання.

«Усім, усім – до побачення!»

ТЕМА: ЛИСТЯЧКО.

1. Привітання.

Будьте здоровими,

Будьте щасливими,

Будьте розумними,

Будьте красивими!

Доброго ранку.

Заняття має аналогічну структуру з заняттям Яблучко.

1.Пластичний етюд «Вітер та листочки».

Ми листочки, ми листочки –

Ми осіннії листочки.

Ми на дереві сиділи,

Вітер дунув – полетіли.

Політали, покружляли

І на землю тихо впали.

Ш-Ш-Ш.

Полежали, відпочили

Вітер дунув – полетіли.

Політали, покружляли

І на землю тихо впали.

Ш-Ш-Ш.

2.Діагностична вправа «Різнокольорові листочки».

Колірний гнозис (3 кольори: червоний, жовтий, зелений).

Осінь, осінь, лист жовтіє,

З неба часом дощик сіє.

Червонясте, золотисте

Опадає з кленів листя.

Діти ті листки збирають,

І доріжку з них складають.

Листячко викладаємо на ковдрі. На ковдрі з’являються жовта, зелена, червона стежинки.

3. Фізкультхвилинка «Осінньою стежинкою».

Осінньою стежинкою дітки гуляють,

По листячку опалому тихо ступають.

Воно більше вже шелестіти не хоче,

Бо дощ намочив килимок із листочків.

4. Дихальна вправа «Вдох і видох».

Вдихаємо аромат листячка.

5. Прощання.

Здоров’я — це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!

Кiлькiсть переглядiв: 299

Коментарi