/Files/images/124582640_766324240628255_645220268121800103_n.jpg

Свинарчук Ірина Іванівна

Вихователь

Педагогічний стаж 8 років

1.Освіта Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка 2014 р. і отримала повну вищу освіту за спеціальністю “Історія” спеціальність історик , вчитель історії

2.Освіта Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка 2021 р. і отримала повну вищу освіту( магістр) за спеціальність вихователь закладу дошкільної освіти .

Життєве кредо: Візьми промінь світла - і спрямуй його туди, де панує темрява... Візьми усмішку - і подаруй її тому, хто так її потребує... Візьми доброту - і яви її тому, хто сам не вміє віддавати... Візьми віру - і віддай кожному, хто не має її. Візьми любов - і неси її всьому світові...

Творче кредо:

Постійно шукати і творити,

Рухатися вперед в ногу з життям.

Педагогічне кредо:

Щоб бути гарним вихователем, потрібно любити те, що викладаєш, і любити тих, кого виховуєш.

В. Ключевськи

Правила педагогічної майстерності:

- ніколи не зупинятися на досягнутому;

- займатися самоосвітою

- вчити і вчитися самій;

- ділитися з дітьми своїм досвідом;

- відповідати сучасності та змінам у системі реформування освіти;

- намагатись бути прикладом для дітей у всьому.

Хто такий сучасний вихователь? Насамперед, це людина, яка розуміє, любить і поважає особистість дитини, сприймає її такою, якою вона є, це добра і чуйна людина, яка багато знає, вміє, цікаво навчає./Files/images/svinarchuk_rina/я вихователь.jpg

Чому я обрала професію вихователя?

Вихователь - це не професія, це покликання, спосіб життя і стан душі. Він повинен не просто любити, грати з дітьми, а проживати разом з ними їхні маленькі життя.

Це дуже важлива професія. Від того, як правильно і наскільки швидко вихователь знайде підхід до кожної дитини, залежить, яким буде процес навчання та виховання, а від того яким буде процес навчання, виховання, процес взаємодії вихователя та дітей залежить ким будуть діти в майбутньому.

У хорошого вихователя завжди позитивна атмосфера в колективі, дітки дружні, а батьки чуйні. Звичайно ж, вихователь - це не просто гарна жінка, це, перш за все педагог, він повинен допомагати батькам у вихованні дитини, тому зайва доброта тут ні до чого. Вихователь повинен бути чуйним , завжди готовим допомогти і почути, але і в міру суворим - він теж бути зобов’язаний, інакше порядку в колективі не буде.

Заповіді педагога:

Будь обережний!

Не помились!

Не нашкодь!

Будь надією для дитини!

Знай, чого прагнеш!

Постійно шукай у дитини скарби в душі!

Врахочуючи всі вище зазначені аспект, я можу сказати, що професія вихователя є однією із важливих професій сьогодення.

В.Сухомлинський відзначав: «Виховання — це людські стосунки. Хороший педагог – це насамперед людина, яка любить дітей, знаходить радість у спілкуванні з ними, вірить у те, що кожна дитина може стати доброю людиною, вміє дружити з дітьми, бере близько до серця дитячі радощі і прикрощі, знає душу дитини, ніколи не забуває, що він сам був дитиною».

Працюючи з дітьми раннього віку, особливу увагу приділяю розвитку дрібної моторики рук дітей раннього віку

Розвиток дрібної моторики рук у дітей раннього та дошкільного віку.

Існують два види моторики: велика і дрібна.

Перша полягає в здатності утримувати рівновагу, ходити, бігати і стрибати. Завдяки їй людина може рухати руками, ногами і тілом. Велика моторика є базою для формування дрібної. Остання дозволяє взаємодіяти з невеликими предметами.ннього віку.

Етапи розвитку моторних навичок в дошкільному віці виділяють наступні періоди розвитку моторики: 1. 2-3 місяці. Дитина вивчає світ через дотик. Він тягнеться до іграшок і предметів, які до нього підносять батьки. Вистачає дорослих за руки і пальці. Обмацує самого себе. Це допомагає йому сформувати картину світу і чіткі межі в психіці між собою і оточуючими об’єктами. 2. 3-6 місяців. Період збігається з часом прорізування зубів. Діти цілеспрямовано тягнуть руки до рота, намагаючись вгамувати свербіж. Це перші повністю усвідомлені руху. В цей же час дитина починає стежити за оточуючими. Він впевнено скеровує руки до предметів при наявності інтересу. Це важливий процес, оскільки ранній розвиток моторики до 8 місяців сприяє формуванню психіки. 3. 8-12 місяців. Дитина впевнено бере предмети. Ще до року він вчиться взаємодіяти з ними. Перекладає з однієї руки в іншу. Може переміщати ложку в чашку, складати невеликі речі в коробку. Переважає точний пінцетний захоплення: діти хапають предмети вказівним і великим пальцями. В цей же час дитина вчиться роз’єднувати речі, спостерігаючи за процесом. 4. 1 рік. Діти тримають предмети однією рукою, а іншою взаємодіють з нею. Дитина починає повторювати дії за дорослими. Він може, наприклад, штовхати іграшкову машинку. Діти роблять перші малюнки, які поки виглядають як хаотичні лінії. 5. 12-18 місяців. При взаємодії з книгами дитина перевертає відразу всі сторінки. Впевнено тримає столові прибори, олівці, фломастери і ручки. Може прибрати упаковку (папір, фольгу або скотч) з предмета. Діти вчаться будувати піраміди з кубиків, з’єднувати речі один з одним і відкручувати кришки з пляшок. Дитина грає з пірамідами і може вистачати рухомі предмети. 6. 18-24 місяців. Діти вміють перевертати по одній сторінці. Вони здатні утримувати відразу 2 невеликих або тонких предмета в руці. У 2 роки дитина вміє опускати маленькі фігурки через отвори, з огляду на їх форму. Деякі діти вже вміють переливати воду з однієї посудини в іншу. Стовпчики з кубиків стають вище: вони складаються з 4-6 деталей. 7. 24-36 місяців. До 3 років діти вчаться грати з глиною, піском і пластиліном. Вони здатні відкривати ящики і витрушувати їх вміст. Дитина впевнено відкриває кришки. Він покращує навички малювання: може фарбувати поверхню пальцями, відтворювати прості фігури і робити рисочки і хрестики. 8. 3-4 роки. При малюванні дитина здатна повторювати форми простих об’єктів. Діти без труднощів обводять контури. Вони можуть робити споруди з 8-10 кубиків. 9. 4-5 років. Відбувається загальна підготовка до школи. Дитина активно розвивається. Він може заповнювати розмальовки та повноцінно малювати олівцями. Діти вміють складати фігурки з паперу. Вони здатні вгадувати знайомі предмети на дотик. Можлива ліплення з пластиліну. Дитина може самостійно зав’язувати шнурки. Він починає переписувати друковані літери. Малюнки стають складніше: у людей присутні частини тіла, у будинків можуть бути вікна і двері. 10. 5-6 років. Дитина здатна вирізати фігурки з картону або паперу. Він вільно пише цифри і букви, може логічно доповнити ряд з картинок. Здатний відтворювати прості геометричні фігури. Деяким дітям для цього потрібно зразок. Надалі розвиток дрібної моторики рук у дітей 6-7 років і старше передбачає занурення в творчість. Це може бути вишивання, ліплення з глини, плетіння браслетів з бісеру і т.д. Навіть стандартних навичок моторики вистачить для загального розвитку, проте вдосконалення дозволяє простимулювати сусідні центри мозку. Рівень розвитку дрібної моторики — один з показників готовності дитини до шкільного навчання, адже рівень розвитку мовлення прямо залежить від ступеня сформованості тонких рухів пальців рук. Зазвичай, якщо рухи пальців розвинені відповідно до віку, то й мовленнєвий розвиток — у межах вікової норми. Якщо ж розвиток рухів пальців відстає, то затримується і розвиток моторної сторони мовлення, хоча загальна моторика при цьому може відповідати нормі. На жаль, не всі батьки знають про таку взаємозалежність, а тому часто втрачають можливість вчасно допомогти дитині уникнути проблем у мовленнєвому розвитку. Багато батьків розуміють необхідність розвитку малюка від на¬родження і з великим інтересом займаються з дітьми. Але щоб заняття були ефективними, а малюк отримував від них задоволення, вони завжди мають бути цікавими, веселими і обов'язково відповідати віку малюка. Кожному з нас доводилося зустрічати дітей чотирьох — п'яти років, які тримають ложку в кулаці, не вміють правильно тримати пензлик чи олівець, користуватися ножицями, іноді не можуть застебнути ґудзики, зашнурувати черевики, зав'язати шарф тощо. Не секрет, що деяким батькам простіше посадити дитину перед телевізором або за комп'ютер, включивши повнометражний мультфільм або поставивши гру на годинку, щоб дитина не відволікала від розмов по телефону з подругою або інших дорослих справ. Лише деякі батьки визнають той факт, що їм важко спокійно чекати, поки їхня дитина самостійно зашнурує черевики, застебне всі маленькі ґудзики на сорочці, доїсть кашу тощо. Тому вони купують замість черевиків зі шнурками черевики на липучках, замість сорочки — светр на блискавці, самі годують дитину, щоб звільнити час для інших справ. Мало хто з батьків замислюється над тим, що така економія часу позбавляє їхню дитину змоги розвивати рухи пальців рук, а отже, і поліпшувати якість мовлення. Тому так важливо, з самого раннього дитинства розвивати дрібну моторику рук.

Ігри для розвитку дрібної моторики рук.

/Files/images/svinarchuk_rina/завантаження.jpgІгри з крупами.

Грати можна будь-якими крупами, але все таки, краще починати з манки. Вона чиста, дуже дрібна, і не страшно якщо малюк її спробує. Вдавитися складно, у вуха і ніс засунути як скажімо горох чи гречку не вийде Трохи пізніше можна спробувати ігри з кукурудзяною крупою, а потім і з гречкою, квасолею і рисом.

Способи гри з крупами:

1. Пальчиковий басейн – просто насипати крупу у велику миску, на столик або піднос і водити ручками, пересипати, набираючи в кулачки – це дозволить малюкові познайомитися з крупою. Можна малювати пальчиками доріжки, сонечко, інші малюнки. 2. “Купати” ручки в крупі – насипати в глибоку ємність якусь крупу типу кукурудзяної, і запропонувати малюкові занурити туди ручки, стискати і розтискати кулачки, пересипати з однієї ручки в іншу. А можна не тільки ручками, але і ніжками. 3. У цій же чаші можна закопувати іграшки, магнітики для холодильника, та ін. дрібнички. Запропонуйте малюкові пошукати їх і радійте, коли у нього вийде. 4. Сипати по крупинках, як ніби солимо щось.5. Збирати крупу руками в баночку або мисочку, а краще – у формочки, якими наші дітки грають в пісочку. 6. Крупу можна пересипати з однієї ємності в іншу. Пробуйте працювати ручками, пальчиками, совочком, ложкою, мірними стаканчиками. Десь з 1,5 років, а може й раніше, ваш малюк навчитися ложкою засипати крупу в баночку. 7. Якщо дати кілька круп, то можна порівнювати їх на дотик, за кольорами, формою і розмірами. 8. А якщо змішати манку, наприклад, з квасолею, то можна пограти в казку про Попелюшку: запропонувати дитині перебрати квасолю, відокремивши “зерна від полови”. Тут можна скористатися ситечком – манка через нього просіється, а квасоля залишиться і її можна буде пересипати в окрему мисочку. 9. У миску покласти білу і червону квасолю і сортувати їх за кольором. Непогано якщо є можливість запропонувати білу і червону мисочку. 10. Крупи можна використовувати для пластилінових картинок і фігурок. Вдавлювати крупинки в пластилін одне задоволення. 11. Можна використовувати їх і в аплікаціях – посипати на клей. 12. Або використовувати за прямим призначенням – варити кашку для ляльок. Але це вже ігри для більш старшого віку. 13. Ще одна захоплююча гра. Взяти кілограма два гороху і засипати в дитячу ванночку. Малюкові неодмінно сподобається висипати туди горох, слухати, як він стукає об ванну, пересипати його ручками з миски в ванну і назад, нескінченну кількість разів вибиратися з ванночки і забиратися назад. 14. А наостанок – зробити точковий масаж, тупаючи по гороху або крупі босими ніжками, зображуючи то слона, то зайчика (кому як більше подобається). 15. Закінчивши гру можна взяти з собою залишки крупи на прогулянку і погодувати голубів або скласти всі окремо або в перемішку в баночку і відкласти до наступної гри. Дуже важливе зауваження: коли ваш малюк грає з крупами – не залишайте його без нагляду.

/Files/images/svinarchuk_rina/07807fdecf7f00961ee478de5bc5b7b5.jpgПальчикове малювання

Під час виконання роботи із зображувальної діяльності дитина постійно тренує рухи пальців рук. Вченими доведено, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбуваються під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. І навіть при загальній фізичній активності, якщо розвиток рухів пальців відстає, то у дитини затримується і розвиток мовлення. Крім того, стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма. Тому робота із зображувальної діяльності з дітьми дошкільного віку є надзвичайно актуальна. Завдання педагогів – мотивувати дошкільників до створення прекрасного своїми руками. В цьому допоможе нестандартний підхід у методиці навчання навичкам та прийомам малювання, зокрема, нетрадиційними техніками. Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва та викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів. Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку. У дітей задіюються всі можливі сенсомоторні рецептори. Вони вчаться створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Завдяки нетрадиційним технікам дитячі малюнки стають змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші.

/Files/images/svinarchuk_rina/images.jpg Ліплення із різних матеріалів (тісто, пластилін, глина).

Окрім очевидного творчого самовираження, дитина розвиває гнучкість і рухливість пальців. Ліпити з пластиліну можна починати вже у два роки, головне – добирати доступні завдання і не забувати мити руки дитині. Якщо ви боїтеся пластиліну, виготовте для маляти солоне тісто. Гра принесе задоволення незалежно від результату. Ось рецепт солоного тіста: мука – сіль – вода – соняшникова олія. На стакан муки беремо стакан солі, 2 3 стакана води, столова ложка масла. Перемішати і замісити. Якщо тісто ліпиться погано, додати води. Тісто можна довго зберігати в холодильнику в целофановому пакеті. Щоб виліплені фігурки стали твердими, запікайте їх у духовці, що довше, то краще. Затверділі фігурки можна розфарбувати фарбами. Щоразу, коли ви готуєте справжнє тісто, давайте шматочок і маляті.

/Files/images/svinarchuk_rina/blog_221119-12-37-06480200.jpegІгри – шнурування

Марії Монтессорі розвивають сенсомоторну координацію, дрібну моторику рук, просторове орієнтування, сприяють розумінню понять «угорі», «внизу», «справа», «зліва», формують навички шнурування (шнурування, зав’язування шнурка на бант), сприяють розвитку мови, розвивають творчі здібності.

/Files/images/svinarchuk_rina/83791.005.jpg Пальчикова гімнастика

Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. Ці ігри дуже емоційні, захоплюючі, сприяють розвитку мовлення та творчості. Їх можна проводити як у садочку, так і вдома. « Пальчикові ігри» начеб то відтворюють реальність навколишнього світу – предметів, тварин, людей, їхню діяльність, явища природи. Під час «пальчикових ігор» діти, повторюючи рухи дорослих, активізують моторику рук і мовлення.

«Пальчикові ігри» - це інсценування римованих розповідей, казок за допомогою пальчиків. У багатьох іграх необхідна участь обох рук, що дає можливість дітям орієнтуватися в поняттях «праворуч», «ліворуч», «вгорі», «внизу», тощо. На початку та в кінці гри необхідно включати вправи на розслаблення, щоб зняти зайве напруження у м’язах. Це може бути погладжування від кінців пальців до долоні, легке порушування, помахування руками. Оскільки недостатня сформованість дрібної моторики пальців спостерігається в переважної більшості дітей, таку роботу потрібно проводити з усіма дітьми. Пальчикову гімнастику розпочинають із найпростіших вправ зі знайомства із своїми пальчиками – з їхніми назвами, призначеннями. Комплекси пальчикової гімнастики та окремі її елементи застосовують в індивідуальній роботі з дітьми або в невеликих підгрупах, уводять до фізкультхвилинок, перед малюванням, ліпленням, аплікацією та конструюванням.

Прищіпки в кошику.

Мета: розвиток дрібної моторики трьох основних пальців руки (великого, вказівного й середнього).

Матеріал: кошик із дерев'яними білизняними прищіпками. (Краї кошика не повинні бути занадто товстими. Кошик можна замінити плоскою фігуркою з товстого картону.)

Хід гри

Дитина ставить на стіл кошик із прищіпками. Ведучий бере прищіпку трьома пальцями, чіпляє її на край кошика й пропонує дитині повторити те, що він зробив. Після того як дитина це засвоїть, їй пропонують причепити всі прищіпки до краю кошика. Можна ускладнити гру: чіпляти прищіпки на швидкість; чіпляти однією рукою, а відчіплювати іншою. Багаторазові повторення рухів стискання й розтискання із зусиллям служать відмінним тренуванням кінчиків пальців рук

/Files/images/svinarchuk_rina/завантаження (1).jpgРізно кольрові прищепки .

Мета: розвиток дрібної моторики рук; навчання розрізнення кольорів; розвиток уваги.

Матеріал: 2 набори кошиків із дерев'яними прищіпками (12 шт.). Прищіпки пофарбовані в один із чотирьох кольорів (червоний, жовтий, синій, зелений) — загалом 12 прищіпок, по три кожного кольору. Кошик можна замінити чашкою або тарілкою, пластмасовим відром. Головне, щоб прищіпки легко чіплялися до країв.

Хід гри

У ведучого й дитини є по одному кошику з кольоровими прищіпками. Ведучий бере кошик, ставить його на стіл і просить дитину подати йому прищіпку й назвати її колір. Якщо малюк не може назвати колір, то ведучий називає його сам. Потім ведучий показує, як трьома пальчиками можна причепити прищіпку до краю кошика. Коли дитина засвоїла цю дію й зможе легко чіпляти прищіпки (наприклад, усі прищіпки одного кольору) і називати їхні кольори, їй дають завдання причепити прищіпки в певній послідовності за кольорами або причепити їх у тій самій послідовності, як на кошику у ведучого. Варто звернути увагу на те, що ведучий має чіпляти прищіпки трьома пальцями, тому що дитина повинна бачити правильні рухи. Багаторазове повторення рухів розтискання й стискання прищіпок тренує кінчики пальців рук, робить тонізуючий масаж і тиск на точки мускулатури, яка «відповідає» за активізацію центрів мовлення головного мозку. Спостерігаючи, якою рукою переважно працює дитина, можна визначити провідну руку. Однак бажано, щоб дитина працювала обома руками.

/Files/images/svinarchuk_rina/0200ql9v-95f2-150x0.jpgЗашнуруй черевичок

Мета: засвоєння навички вдягання; розвиток дрібної моторики, координації рухів, орієнтування в просторі.

Матеріал: пара кросівок і шнурки.

Хід гри

Ведучий показує, як по-різному можна зашнурувати кросівки, і просить дитину зашнурувати так само другу кросівку. Необхідно спочатку зашнуровувати кросівки разом із дитиною. У міру ускладнення завдання можна демонструвати готові зразки.

/Files/images/svinarchuk_rina/8b4d118b8e316e3d0c76ea97075de1c2.jpgЧарівний мішечок

Мета: розвиток дрібної моторики пальців руки .

Матеріал: непрозорий мвшечок з різноманітними дрібничками.

Хід гри

У непрозорий мішечок покладіть різноманітні цікаві дрібнички, наприклад, годинничок, маленькі іграшки, пензлик, зубну щітку, прищіпки тощо. Запропонуйте малюкові на дотик визначити, що лежить у мішечку. Йому також сподобається діставати ці дрібнички з мішечка й складати їх назад.

/Files/images/svinarchuk_rina/mqdefault.jpg Пальчикові ігри інсценівки

Гра – інсценівка «Зайчик»

На землі сніжок лежить (плавні рухи руками – розвести їх над землею), Зайчик по сніжку біжить ( пальчикова фігурка «зайчик» ), Мерзнуть вушка (згинати й розгинати пальці «вушка»), Мерзнуть лапки (ворушити всіма пальцями, згинаючи і розгинаючи), Бо без валянків (утворити ніби дві «мисочки» долоньками) Та шапки. Ой! (двома долонями зобразити над головою шапку: однойменні пальці обох рук торкаються один одного; розводячи лікті, розвести притиснуті пальці, округлити фігуру і піднести над головою).

Гра – інсценівка

«Зайчика злякалися»

Ми ходили по гриби (переступати двома пальцями по столу). «Гриб» - накрити кулачок опуклою долонею), Зайчика злякалися ( «зайчик»). Поховалися за дуби («дерево» - дві долоні, виставлені пальцями вгору, поставити навхрест), Розгубили всі гриби («гриб» і «кошик» - з’єднати дві опуклі долоні). Потім засміялись ( усміхнутися), Зайчика злякались! ( «зайчик» - показати на нього вказівним пальцем другої руки).

Гра – інсценівка

«Їжачок»

Їжачок – хитрячок ( «їжачок» – з’єднати долоні разом із пальцями вгору) – Голочки гостренькі (великі пальці – на себе, решту перекреслити й поворушити ними). Ось грибки під дубком («дерево»), Він збира маленькі («гриби»). Гра – інсценівка « Коники» На гладенькому столі («коник» - чотирма пальцями (крім великого), стукати на столі), Пальчики стукочуть (стукати голосніше), То не пальчики, ні-ні – Коники цокочуть( стукати ритмічно, цокаючи язиком). Цок-цок-цок, цок-цок-цок, За місток («місток»- поставити руки «паличкою» одна на одну), За млинок («млинок» - крутити кулачками один над одним). Цок-цок-цок, цок-цок-цок («коник»), В чисте поле за лісок («дерево»), Цок-цок-цок, цок-цок-цок («коник»), Потім знов у дитсадок («дах» над головою).

Гра – інсценівка

«Квіточки»

На галявині зростають Квіточки маленькі («квіточка» - долоні разом, пальці розставити, крім мізинців і великих, мізинці і великі торкаються один одного), Є рожеві, є червоні, Жовті та біленькі, Корінцями із землі («коріння» - як «дерево»,але руки опустити донизу) П’ють вони водичку, А нап’ються – підростуть («квітка», при цьому стають навшпиньки), Стануть іще вищі.

Гра – інсценівка

«Котик»

Котик пухнастий («котик» - із кулачка відставити великий палець і мізинчик). Вушка маленькі (поворушити відставленими пальцями). Лапи м’якенькі (скласти пальці в кулачок). Кігті гостренькі (зігнути пальці і поворушити).

Гра – інсценівка

«Хованки»

(ритмічно згинати й розгинати пальці, покрутити кулачком). Пальці в хованки всі грались, Ось так, ось так, В кулачки всі заховались: Ось так, ось так. Гра – інсценівка

«Сорока»

( Указівним пальцем правої руки водити по долоні лівої. Згинати почергово кожен палець, крім мізинця. Згинати й розгинати всі пальці в ритмі потішки).

Сорока – білобока

Кашу варила,

Діточкам давала.

Цьому дала,

Цьому дала,

Цьому дала,

Цьому дала,

А цьому не дала:

Ти дрова не рубав,

І води нам не давав,

Ти і піч не натопив,

І нічого не поїв.

Гра – інсценівка

«Соління капусти»

( Виконується під музичний супровід)

Ми капусту чистим, чистим ( різкі рухи прямими кистями рук, пальці з’єднані, долоні прямі). Ми капусту ріжем, ріжем (почергові постукування ребром однієї руки по долоні іншої). Ми капусту давим, давим ( інтенсивно стискаємо пальці обох рук у кулаки). Ми капусту солим, солим (кінчики пальців обох рук зібрані разом, імітуємо посипання сіллю).

Гра – інсценівка

«Коза і козенята»

Іде коза рогата,

Коза бородата (вказівний і мізинець правої руки вгору, інші притиснути до долоні). Козенятко спішить, Дзвоником дзвенить ( указівний і мізинець палець угору. Пальці долоні прямі, з’єднані великим, опущені донизу).

Гра – інсценівка

«Замок»

На дверях замок висить ( ритмічні швидкі зєднання пальців обох рук у замок). Ми його відкриєм вмить (пальці з’єднані в замок, руки тягнуться в різні сторони). Постукали, покрутили (рухи з’єднаними пальцями від себе, до себе. Пальці зімкнені, долоні постукують одна одну). І легесенько відкрили (пальці розмикаються, долоні в стороні).

Гра – інсценівка

«Пальці лягають спати»

(Почергове згинання пальців, потім їх одночасне випрямлення у супроводі вірша)

Цей пальчик хоче спати,

Цей – у ліжечко лягати,

Цей пальчик позіхнув,

Цей пальчик вже заснув.

Тихіше, пальчику, не шуми,

Братиків не розбуди.

Встали пальчики, ура!

У садочок йти пора.

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУК

У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«ВЕСЕЛИЙ ГОРІШОК»

Мета: розвивати дрібну моторику рук у дітей в процесі ігровой діяльністі; формувати рухові вміння і навички; вчити правильно виконувати дії з предметом (волоським горіхом); активізувати словник в процесі розширення уявлень про навколишній світ, формувати вміння слухати, розуміти і виконувати словесні установки; вміння діяти за зразком.

Хід заняття


Вихователь показує дітям кошик з волоськими горіхами.

Вихователь: - Діти, що це у мене в кошику? (Відповіді дітей).

Вихователь: - Вірно. Це горішки. Скільки їх у кошику? (Відповіді дітей).

Вихователь: - Візьміть, будь ласка, по одному горішку. (Діти беруть горішки)

- Скільки в кошику залишилося горіхів?

- Який горішок за формою?

- А який за кольором?

- На дотик гладкий або шорсткий?

- Діти, а ви знаєте горішки у нас не прості, вони так само, як діти люблять грати.

А в які ігри любите грати ви? Відповіді дітей.

Вихователь питає:

- Ось і горішок хоче пограти з вами. Покладіть горішок на долоньку і стисніть його міцно, міцно. А тепер розтисніть.

А зараз горішок хоче по грати з вами в хованки. Сховайте його спочатку в одному кулачку, а потім в іншому.

Гра «Хованки»

Вихователь: - Діти, а ви любите кататися з гірки? Ось і горішку хочеться покататися. Зробимо для нього гірочку. Рука притиснута до поверхні столу, пальці разом, горіх покласти на кінчики пальців. Накрити його інший долонею і котити від кінчиків пальців до зап'ястя і назад. І став наш горішок кататися з долоньки.

Гра катання з гірки.

- Дуже горішку подобається, коли діти катають машинки по килиму, ось і наш горішок заліз під долоньку, немов в машинку сів і стала долонька його по килиму катати: вперед - назад, вперед-назад.

- Згадав наш горішок, як пташки в гніздечках сиділи, і теж вирішив в гніздечку посидіти. Давайте зробимо для горішка гніздо.

(Скласти пальці однієї руки в пучку і покласти на кінчики пальців, утримуючи його.)

І на інший ручці зробимо гніздечко. Ой, горішку і це гніздечко сподобалося. І став він перелітати з одного гніздечка в інше, як справжня пташка.

Гра «Гніздечко».

- Втомився горішок, пора йому відпочивати. А ось і будиночки для кожного горішка готові. Давайте укладемо кожен горішок в свій будиночок, на саме денце, щоб тепло і добре було горішку. Спи горішок, приємних сновидінь.

Гра «Лягаємо спати».

Підсумок.

- Сподобалось вам наше заняття? Чому ми навчились? Чим корисні ігри з горішками? Яка гра вам найбільше сподобалась?

Заняття з художньо-продуктивної діяльності

для дітей молодшої групи

Малювання на тему «Червона калина»

Мета:

· продовжувати знайомити дітей з народними символами України (український одяг, калина);

· формувати інтерес до отримання зображення в процесі використання нетрадиційного способу малювання – малювання пальчиком;

· учити дітей малювати пальчиком ягідки калини, наносячи крапки фарби на задане місце на всій поверхні аркуша;

· продовжувати ознайомлення з червоною фарбою, обладнанням для малювання;

· розвивати дрібну моторику рук, вміння орієнтуватися на аркуші паперу – зображувати ягідки крапками поряд, одна біля одної;

· розвивати естетичне сприйняття фарби, творчу уяву, асоціативну пам'ять, мислення;

· сприяти розвитку самостійності, охайності в користуванні обладнанням під час малювання;

· спонукати до мовленнєвої активності у спілкуванні з дорослими та однолітками;

· активізувати у словнику слова калина, червоний, гроно, кущ, листя, гілочки;

· виховувати цікавість до занять малювання, бажання малювати, бажання створювати колективну роботу;

Попередня робота: знайомство з національним одягом народу України, народними символами України – рушник, гілочки калини; читання віршованих рядків про Україну, про калину; розгляд ілюстрацій про калину

Обладнання: аркуш ватманського паперу на мольберті, на якому намальований кущ калини (без ягідок); гуаш червоного кольору, вологі та паперові серветки, аркушики ½ А4 із зображеною гілочкою калини без ягід кожній дитині; лялька у національному одязі, гілочки калини

Хід заняття

І.Організаційний момент

(Всі діти сидять півколом на стільчиках. Приходить лялька Оксанка в національному одязі і приносить калину).

- Діти, подивіться хто до нас завітав? (Відповіді дітей)

- Так, це лялька Оксанка, пам’ятаєте, вона вже приходила до нас у гості. Яка ж вона гарна в українському одязі! З Оксанкою завжди весело і цікаво!

- Що це вона нам сьогодні принесла? (Відповіді дітей)

- Так, це ягідки калини. Давайте їх розглянемо. Що це? (Вихователь показує на гілочку, листя, ягідки…)

- Так, молодці. Якого кольору листя калини, а якого ягідки? (Відповіді дітей)

- Погляньте, які гарні, яскраві ягідки калини. Вони ростуть разом, дружно. Такий «пучечок» ягідок називається «гроно» (Показує на гроно калини).

- Діти, калина – це народний символ України. Недарма в народі кажуть : «Без верби та калини нема України». А ще калина дуже смачна та корисна. Вона допомагає від багатьох хвороб.

ІІ. Мотивація

- Вам подобається подарунок Оксанки – грона калини – її краса, її червоні ягідки?

- Я вам, дітки, пропоную прикрасити нашу групу: на згадку про сьогоднішнє знайомство з калиною намалювати кущ калини. Згодні мені допомогти?

ІІІ. Основна частина

- Подивіться, кущ калини я намалювала… (Виставляє заготовку – кущ калини без ягідок).

- Якого кольору листячко?

- Діти, а що ще я не встигла намалювати? Правильно, ягідки. Тоді я пропоную вам намалювати ягідки калини.

- Зараз я вам покажу, як треба малювати. На аркуші паперу є гілочки і листочок. Чого немає на аркуші? (ягідок)

Показ прийомів роботи

- Для зображення ягідок я підготувала фарбу, якого вона кольору? (Червоного).

- А пензлики я забула взяти … Що ж нам тепер робити, як ще можна намалювати ягідки калини? (Вихователь підводить дітей до рішення малювати пальчиками.)

- Правильно, ми будемо сьогодні малювати наші ягідки калини пальчиками. Погляньте, янабираю фарбу пальчиком і малюю ягідки ось так одна біля іншої.(показує) (Вихователь нагадує, що ягідки ростуть разом у гроні. Показує та пояснює прийоми роботи: нагадує про охайність).

- Якщо ягідка стає не яскравою, то набираю фарбу ще раз. Подобається мій малюнок? Тепер будете ви малювати, але спочатку підготуємо пальчики для роботи. Будьте уважні, я показую вправу, а потім разом повторимо.

Пальчикова гімнастика «Червона калина»

Є в нас ягідка одна,

(пальчики зімкнені в кільце.)

Дуже гарна та смачна,

(Незначні повороти кистю руки.)

Не ожина,не малина,

(Легке струшування кистями рук)

А червоная калина.

(Плескання в долоні)

Самостійне виконання роботи

- А тепер проходьте, сідайте на свої місця. Погляньте на свої аркушики паперу і визначте, де ви будете малювати ягідки.(Діти разом із вихователем розглядають зображення гілочки, визначають місце розташування ягідок).

- Покажи Миколко (Настусю), де ти будеш малювати пальчиком?

- Пам’ятайте, як ростуть ягідки. Вони ростуть разом у гроні,тому й малювати їх треба також разом, одну біля іншої .

(Вихователь нагадує, що ягідки ростуть разом у гроні. Показує та пояснює прийоми роботи: нагадує про охайність).

ІV. Підсумок

- Які гарні калинові грона у вас вийшли! Вам подобається? Зараз ми їх прикріпимо наш кущ, і нехай всі милуються.

- Який гарний калиновий кущ у нас вийшов! Вам подобається? Ми його розмістимо у нашій роздягальні, прийдуть ваші батьки і обов’язково подивляться, які ви молодці і який гарний кущ калини ви сьогодні намалювали!

- Вам сподобалось сьогоднішнє заняття? А що сподобалось найкраще?

/Files/images/svinarchuk_rina/0300852b-796c-1200x630.jpgКонспект заняття з ліплення з пластиліну «Колобок» в молодшій групі

Завдання: Вчити дітей ліпити колобка на основі круглої форми. Розвивати почуття форми і дрібну моторику. Виховувати інтерес до казкового героя.

Матеріали: Шматочки пластиліну жовтого кольору, намистинки для очей, носика і ротика, дощечки, серветки. Картинки з казки «Колобок».

Хід заняття:

Вихователь: загадує загадку

Формою він схожий на м'яч.

Був колись він гарячий.

Зістрибнув зі столу на підлогу

І від бабусі пішов.

У нього рум'яний бік ...

Хто ж це? (КОЛОБОК).

Вихователь: пропонує дітям зліпити веселого колобка.

Але перед цим дітки ми з вами зробимо зарядку для пальчиків.

Пальчикова гімнастика:

Один два три чотири п'ять!

Пальчики стиснуті в кулачки, розгинаємо кожен пальчик, починаючи з великого

Вийшли пальчики гуляти!

Стискаємо і розтискаємо кулачки.

Один два три чотири п'ять!

Загинаємо кожен пальчик, починаючи з великого

У будиночок сховалися знову.

Вдаряє кулак об кулак

Вихователь показує спосіб ліплення і пояснює свої дії. Дітки, беремо шматочок пластиліну жовтого кольору і розгортаємо його в долонях як кулька (кругові рухи долонями).

Подивіться яка кулька у нас вийшла, справжній колобок. Давайте прикріпимо нашому колобку очі, носик і ротик з намистин.

Вихователь: - дітки, які гарні колобки у вас вийшли. Які ви молодці./Files/images/svinarchuk_rina/images (1).jpg

В кінці заняття колобки виставляються на виставку.

Від пальців ідуть струмочки, які дають наснаги творчій думці. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина.
В.О. Сухомлинський
Малювання розкриває творчі можливості дитини, дозволяє відчути фарби, їхній характер і настрій. І зовсім не страшно, якщо ваш маленький художник забрудниться, головне - щоб він одержував задоволення від спілкування з фарбами й радувався результатам своєї праці.
/Files/images/svinarchuk_rina/зображення_viber_2023-03-17_10-26-56-268.jpg Художньо -продуктивна діяльність
«Намисто для Сороки – Білобоки»
Зміцнювати дрібну моторику пальців рук; розвивати дотикову чутливість, координацію рухів, /Files/images/svinarchuk_rina/зображення_viber_2023-03-17_10-26-12-583.jpgтворчу уяву, фантазію; формувати вміння сприймати кольори та фарби, створювати образ, малюючи пальцем; виховувати естетичний смак/Files/images/svinarchuk_rina/зображення_viber_2023-03-17_10-26-10-361.jpg.

РОЗВИВАЄМО ДРІБНУ МОТОРИКУ ДІТЕЙ. ПОРАДИ БАТЬКАМ/Files/images/svinarchuk_rina/0165e3f3220e283107b3602fdefee5fd.jpg

Готові рецепти, або розвиваємо дрібну моторику не виходячи з дому*

«Скільки сірників»

Візьміть сірникову коробку і покладіть у неї два сірники. Потрясіть коробку і запитайте в дитини, як вона вважає, скільки сірників зараз у коробці. Малюк теж може потрясти коробку, потримати її в руках. Але відкривати коробку може тільки ведучий. Отже, тепер ви відкриваєте коробку і пропонуєте дитині порахувати сірники.

Тепер можете ускладнити завдання: відвернувшись від малюка, додайте декілька сірників. Нехай дитина знову спробує відгадати їхню кількість.

«Показ мод»

Перед початком зимового (весняного, літнього, осіннього) сезону влаштуйте з дитиною показ мод. Нехай малюк спробує самостійно застібати ґудзики, кнопки і блискавки. Підготуйте місце для показу, розстеливши червоний рушник, на якому «модель» демонструватиме обновки. Решта членів сім’ї можуть клацати фотоапаратами, зображуючи репортерів модних журналів.

«Сірникові коробки»

Сірникові коробки (чим більше, тим краще) можна використовувати в різних іграх. На чотирьох або шести кришечках, так само як і на внутрішніх коробочках, намалюйте однакові геометричні фігури: квадрат, коло, ромб, трикутник. Перемішайте кришки і коробки. Попросіть малюка знайти і закрити пари.

«Відбитки»

Візьміть аркуш паперу і прикріпіть його краї скотчем до плоскої поверхні. Покладіть під аркуш дрібний плоский предмет — монету, ключ або брелок. Нехай малюк легенько проводить олівцем по паперу, щоб на аркуші з’явився відбиток схованого предмета.

«Намисто зі скріпок»

Дайте дитині пакетик різнокольорових скріпок і покажіть, як з’єднати їх разом, щоб утворилося гарне намисто або браслет.

«Крупи, сiль, кава, макарони»

Стануть у пригоді для «кухонної школи». Дрібну крупу (наприклад, манну) і сіль можна використати для пальчикового малювання. Для цього висипте крупу на піднос рівним шаром. Намалюйте щось самі, покажіть дитині, як це цікаво. Проведіть пальчиком по крупі. Утвориться яскрава контрастна лінія. Потім візьміть пальчик дитини.

Нехай малюк сам намалює декілька хаотичних ліній. Коли дитина спробує сама, можна розпочинати малювання візерунків. Спочатку малює мама, потім малюк. Малювати можна будь-що: хаотичні лінії, будиночки, кола, огорожі, хмари, спіралі, обличчя, букви або цифри. Велику крупу (гречку-ядрицю, горох, квасолю, кавові зерна) можна використати для викладання картин, так само як і з сірників, ґудзиків і ватних паличок. Вона стане в пригоді та для аплікацій. Цікаво пересипати крупу в прозорий посуд, щоб її було видно.

«Сім’я Пробочкіних»

Приготуйте пляшкові пробки, шматочки дроту, ватні кульки, фломастери або маркери. Змайструйте разом із дитиною кумедних персонажів — родину Пробочкіних: маму, тата і дітей.

/Files/images/svinarchuk_rina/IMG-7170a1369f38d7ad339d0b7a0d03b732-V.jpg/Files/images/svinarchuk_rina/IMG-12bdbdd05247133458d29c980e1c16b9-V.jpg/Files/images/svinarchuk_rina/IMG_20231012_160751.png/Files/images/svinarchuk_rina/IMG_20231012_160717.jpg/Files/images/svinarchuk_rina/IMG-8a7623e61fb55a877df1877ad2f01580-V.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 179

Коментарi