МУЗИЧНИЙ КЕРІВНИК ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №1 м. ЧОРТКІВ

ПІДГУРЕЧНА

ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА

Педагогічний стаж - 32 роки.

Освіта - середня спеціальна.

Спеціальність - вчитель музики, музичний керівник.

Педагогічне кредо:

"Музика могутнє джерело думки. Без музичного виховання не можливий повноцінний розумовий розвиток. " (М.Сухомлинський).

ЖИТТЄВЕ КРЕДО:

"Безмежна любов до дітей".

Тема над якою працюю:

"Український дитячий музичний фольклор як складова розвитку особистості дошкільника".

Настанови собі та кожному:

Візьми промінь світла і спрямуй його туди, де панує темрява…

Візьми усмішку і подаруй її тому, хто так її потребує.

Візьми доброту і яви її тому, хто сам не вміє віддавати.

Візьми віру і віддай кожному, хто не має її.

Візьми любов і неси її всьому світові!


СВІТ, ЯКИЙ МИ ЗАЛИШАЄМО ДІТЯМ, В ЗНАЧНІЙ МІРІ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ТОГО, ЯКИХ ДІТЕЙ МИ ЗАЛИШАЄМО СВІТУ”


Методична проблема

“РОЗВИТОК ВОКАЛЬНИХ ТА ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ЗАСОБАМИ ВОКАЛОТЕРАПІЇ”

Мета: розвивати у дитини музичний слух, голос, пам'ять, ритм, основи музичноі культури , здатність реагувати на них своім голосом та рухами.

Подолання скутості та невпевненості в своїх силах, розкриття творчої особистості засобами фольклору.


Завдання музичного виховання:

- підтримувати у дітей бажання слухати музику, емоційно на неї відгукуватися, розповідати про неї;

- формувати досвід музичних вражень;

- розвивати музичні здібності;

- розвивати мислення і творчу уяву;

- спонукати дітей самостійно визначати настрій, характер музичного твору, засоби музичної виразності;

- вдосконалювати вміння слухати музику, розрізняти її інтонації, мелодію, змістове наповнення;

- вчити слухати та диференціювати тембри інструментів;

- вправляти в умінні визначати жанрову належність музичного твору;

- формувати здатність створювати музичний образ;

- розвивати бажання та вміння втілювати у творчих рухах настрій, характер музичного образу.

Форми організації музичного виховання:

I. Заняття, як основна форма роботи:

За кількістю учасників:

- індивідуальні;

- групові;

- фронтальні;

За видами діяльності:

- типові;

- домінантні;

- тематичні;

- комплексні;

II. Розваги:

1.Ляльковий театр;

2. Концерт;

3.Перегляд телепередач;

4.Ігри, забави, естафети;

5.Дні Народження дітей;

Свята.

_____________________________________________________________________________

Дошкільний навчальний заклад №1

Конспект відкритого заняття

на тему:

«Хореографія на занятті музичного виховання.

Його величність - Гопак».

музичний керівник:

Підгуречна О. В.

м. Чортків

Хід заняття

(Захід дітей до залу, шикування в колонку)

Руханка «Гопачок»

(Діти сідають на місця, під козацький марш заходить Козак).

Козак: Доброго дня, доброго здоров'я, молоді козачата і козачки і всі гості. Ось я проходив і почув як гарно співаєте і танцюєте про Гопачок. І я захотів з вами потанцювати.

Ведуча: Запрошую, сідайте. (Розповідь про музику, про танець, про хореографію).

Слухання музики «Вальс дощу» (Шопена)

Діти аналізують музику за темпом і характером.

Відео «Вальс»

Слухання української народної музики до танцю «Гопак»

Відео «Гопак»

Розгляд ілюстрацій костюмів до таночків вальсу і гопака.

Козак: Бачу, що наші дівчатка мають дуже гарні костюми, тільки у них немає віночка, то я їм подарую.

Ведуча: А вони тобі за це заспівають пісню «Черевички» (муз. А. Рябчика) Козак: А хлопчики бачу мають шаблі.

Ведуча: От вони зараз тобі заспівають пісню «А ми славні козаки».

Козак: Дякую, а я вам подарую за це козацькі шапки і дуже хочу з вами потанцювати.

Танець «Гопак»

Ведуча: Але козаки не тільки любили співати і танцювати а ще й варити смачну козацьку страву кулешу.

Козак: Ну що ж козачки, допоможете мені варити.

Під запоріжський марш Козак виходить з дітьми з залу.

Ведуча: А я хочу побажати всім позитивного настрою, великих перемог з любов’ю, ласкою і без болів, хай всім вам допоможе жити Бог.

_____________________________________________________________________________

Дошкільний навчальний заклад №1

Конспект заняття

з музико-терапії

для дітей старшої групи

«Музика вітру»

Підготувала:

музичний керівник

Підгуречна О. В.

м. Чортків

Мета: навчити дітей любити музику розрізняти її за характером, темпом, жанром, закріпити назви дитячих музичних інструментів, розвивати вміння розрізняти їх за звучанням, розвивати музично-ритмічні, слухові здібності; розвивати відчуття краси авторських музичних творів, залучити дітей до різних видів музичної діяльності, збагатити емоційно-слухові враження через музичний образ вітру, сприяти зняттю психоемоційної напруги дітей та зміцненню їхньої емоційно-вольової сфери, створити у дітей позитивний настрій і розвинути музично-естетичний смак.

Хід заняття

(під звуки дзвіночків діти заходять до зали і стають біля стільчиків) Музичний керівник вітається з дітками , а вони із гостями.

М.к.: Сьогодні в нас буде незвичне заняття. Подивіться, щось у мене є в руках?

- Що це ?Як ви гадаєте?

Діти: Вітрячок

М.к.: Так, це вітрячок. Але чомусь він засумував. Нумо спробуємо його розвеселити. Давайте побіжемо на килимку по колу може вітрячку нашому стане веселіше.

«Маленька серенада» Моцарт(біг по колу)

Діти: (співають в колі) 1.Ми у коло дружно стали,

Музика заграла

Дітки бігають швиденько

Вітер підіймають.

2.Вітрячок розвеселився

І почав кружляти

Музика втомилась грати

Час відпочивати

М.к.: Чш. тихіше-но, малята

Вітрячок наш хоче спати.

М.к.: Дітки, наш вітрячок заснув і чудові сни. Не будемо йому

заважати, а розмістимося на килимку і трішки помріємо.

М.к.: Малята, а ви помітили, що наш вітрячок дружить з вітром. Тільки

коли вітер поруч вітрячок починає танцювати і кружляти. А зараз він спить і напевно, мандрує уві сні з вітром. Давайте і ми теж помандруємо .

(слухання музики)

М.к.: А чи знаєте ви, діти, що цей пристрій також дружить з вітром. Він Є у кожного з вас удома. Як він називається?(діти)Так це фен. Він уміє створювати холодний та теплий вітерець. Зараз я увімкну його і ви відчуєте це.(М.к. вмикає фен)

М.к.: 1. Ось подув холодний вітер

Стало раптом зимно дітям

Поморозить хоче щічки-

Нумо заховайте личка.

Ну а зараз теплий вітер

Нам повіяв на обличчя!

Відігрілись ручки, ніжки,

А ще радісні у смішки.,(усміхаються)

М.к.: Подивіться, діти, наш вітрячок прокинувся, бо почув як ми весело

Граємося. Він теж хоче з нами погратися і для цього запросив усіх своїх друзів.(бесіда про характер музики, композитора)

Вправа під музику «Сумно-весело» Л. В. Бетховен

1ч. Ось подув легенький вітер

Злегка вітрячок кружляє (діти легко дмухають)

2ч. А ось дужий вітер віє,

Бурю підіймає

Наш веселий вітрячок

Все дужче кружляє.

М.к.: Давайте ,діти зараз виконайте цю вправу самостійно.

М.к.: Наші вітрячки так розвеселилися, що захотіли заспівати веселу пісеньку. Але вони краще співатимуть тоді ,коли їх зібрати разом.

Давайте пригадаємо, як називається колектив людей, який одночасно виконує пісню? (хор)

Ось послухайте «хор вітрячків» і їх чудову пісню(співає муз керівник)

«Наш веселий вітерець»

Наш веселий вітерець

У садку гуляє

І маленьких діточок

Піснею вітає

«Добрий день

Маленькі друзі

Вас усіх вітаю

Нумо хутко у танок

Разом пострибаєм» (2р)

М.к.: А тепер давайте всі разом заспіваємо.

М.к.: Ой! Діти а, що це за безлад тут такий? Мабуть недарма кажуть

Вітерець -пустунець. Він так радів, веселився, бешкетував, а що вітер нам залишив? Що це?(піднімає хмарку)Та це ж дощові хмаринки. Погляньте, як вони гарно танцюють, коли на них дме вітер. Хочете з хмаринками потанцювати? Тоді кожен виберіть свою хмаринку і заведемо таночок, а наші вітрячки будуть спостерігати, (під музику)

Вітерець, вітерець

Ти лети навпростець

Вгору-вниз, вгору-вниз

Покружляй і опустись.(2р)

(звучить запис вітру)

М.к.: Чуєте ?Наш вітерець далі ходімо за ним.(діти підходять до столика із музичними інструментами)

М.к.: Дітки, вітер хоче погратися з тканиною. Давайте до нього приєднаємося, візьміться за краї тканини і спробуємо вітерцю допомогти, (піднімають тканину)

М.к.: Ой! Малята, що це таке стоїть на столі? (муз інструменти) Вітер приготував для нас сюрприз. Він пропонує вам спочатку розглянути картинки, пригадати, як називаються муз інструменти, яку назву має колектив музикантів ,що разом виконують ту чи іншу композицію?(оркестр)Дітки, оберіть для себе інструмент зараз ви будете грати у дитячому оркестрі, але спочатку давайте визначимо, хто керує музикантами в колективі (диригент). Ця людина жестами вказує, коли потрібно починати і закінчувати виконання твору.

Мк.: Юні музиканти займіть свої місця у оркестрі і давайте виконаємо українську народну пісню «По дорозі жук».

(після пісні звучить запис вітру)

М.к.: Чуєте? І знову вітер кличе нас, покладіть свої інструменти. Вітрячок з вітерцем кличуть нас на вулицю. Але ви не поспішайте і послухайте ось таку цікаву річ: вітер буває дуже різним то він злий з корінням ламає дерева, зносить дахи, а то добрий, тихий і лагідний легенько гойдає квіти, заколисує трави. Нам з вами більше до вподоби добрий вітер і ми радо співаємо йому веселу пісню.

Пісня «Вітерець» (запис вітру)

М.к.: Ось вітерець розшумівся, кличе швидко усіх на прогулянку і це чудова ідея. Тим паче, що заняття наше підійшло до завершення і я вірю, що воно залишило у ваших серцях теплий слід, як подих весняного вітру.

М.к.: Дітки, давайте попрощаємося з гостями, до нових зустрічей.

На все добре хлопчики й дівчатка хай завжди й у всьому вам щастить.

_____________________________________________________________________________

Дошкільний навчальний заклад №1

Організація

та зміст роботи

музичного керівника

з батьками вихованців

Музичний керівник:

Підгуречна О.В.

м. Чортків

Бесіда на батьківських зборах на тему:

«Традиційний дитячий фольклор:

ключ до цікавого дозвілля з дітьми».

Не секрет, що музика є надзвичайно важливою частиною життя людини. Недарма раніше у дворянських сім'ях батьки музикували самі та неодмінно вчили цього дітей - не для того, щоб зробити з них професійних музикантів, а щоб навчити розуміти й цінувати музику, реалізовувати в музикуванні свої здібності й отримувати від цього естетичне задоволення. Нині, як і раніше, батьки в змозі брати активну участь у музичному вихованні дітей - а допомогти їм у цьому має музичний керівник.

Нині дітям не вистачає взаємного цікавого спілкування з дорослими. Батьки переймаються здебільшого питаннями заробітку і часто не приділяють достатньої уваги своїм дітям, перекладаючи цю місію на педагогів дошкільних навчальних заходів. Своєю чергою, педагоги, працюючи з переповненими групами, часто не в змозі повноцінно приділити час кожній дитині, тому скаржаться на батьків, що ті не займаються дітьми.

Усна народна творчість як безперервна комунікація поколінь

Людина завжди прагнула до створення оптимальної системи передання життєвого та естетичного досвіду - від старшого покоління до молодшого. Такою системою комунікації стала народна творчість. Адже в народній творчості узагальненні знання людини про себе і довкілля - і все це не лише у формі констатації, а й у художніх образах, що стали осередками, символами народної громадської думки.

Людину робить сильною віра батьків, традиція роду, пам'ять поколінь. Тому потреба у фіксації життєвих спостережень у пам'яті спонукала до створення певних стереотипів мовлення, досконалих художніх форм, фольклорних жанрів. Ці стереотипи зумовили й обсяг фольклорних творів : розповідь чи пісня вкладаються в реальні межі повсякденного спілкування, товариських бесід, обрядових дійств тощо.

Саме завдяки усному побутуванню традиційний фольклор має значно багатшу палітру зображувальних засобів порівняно з літературою та іншими мистецтвами, пов'язані зі словом. Тому так важливо розповідати дітям історію народу, ознайомлювати їх із українськими традиціями і звичаями, обрядами, які сягають у глибину століть. Це дасть змогу дітям почути голос предків, перейняти те найліпше, що вони створили впродовж віків.

Постає питання: хто має проводити роботу із прилучення дітей до народної національної спадщини? Відповідь очевидна - звісно ж, батьки й педагоги. І саме педагогам варто знати, що причетність до народної культури очищує душу дитини, пробиває замулені джерельця доброти і любові до свого народу.

До числа цих педагогів, безсумнівно, належать і музичні керівники, оскільки музика - це світ прекрасних, світлих, добрих почуттів, на які у дитячих серцях відгукуються найчарівніші струни доброти, краси, людської гідності, патріотизму. Тому особливо придатним музичним матеріалом для їхнього спілкування з дітьми може стати традиційний музичний фольклор. Увесь він є ігровим, а , як відомо, гра для дітей - це життя.

Жанри традиційного фольклору

Серед розмаїття жанрів традиційного фольклору музичним керівникам, вихователям та батькам для цікавого і змістовного дозвілля з дітьми стануть у пригоді:

v забавлянки;

v утішки;

v скоромовки;

v лічилки;

v пісні - небилиці;

v музичні ігри;

v передирки;

v дражнили;

v прозивалки;

v мирилки

Слід завжди пам’ятати, що дітям цікаво тоді, коли є щось приємне у спілкуванні. А це може бути лише з тими, хто більше знає, із ким почуваєшся легко, невимушено, із ким хочеться ділитися думками, студіювати разом непізнане і просто радіти.

Анкета для батьків. Здібна? Обдарована? Талановита?

1. Моя дитина ініціативна, жвава, рухлива.

2. Її інтереси і захоплення досить постійні.

3. Її зацікавленість урівноважена.

4. Порівняно з однолітками виявляє інтерес і потяг (активно виражений) до мистецтва , літератури, спорту природи, моделювання ,техніки.(Підкреслити або записати)

5. Має не більше двох друзів( постійних), причому старших від себе.

6. Її цікавить усе загадкове , таємниче і навіть незрозуміле.

7. Любить багато запитувати , наполеглива в одержанні вичерпних відповідей.

8. Її мова розвинена , дитина має великий запас слів, добре розуміє і вміловикористовує його.

9. Переважно намагається знайти самостійне рішення в тих або інших ситуаціях, обставинах.

10. Не задовольняється поверховим поясненням і такими ж відповідями на свої численні запитання.

11. Намагається дотримуватися власного погляду на ті або інші події,незважаючи ні на які обставини та обіцянки.

12. Обов’язково (завжди) реагує на все нове.

13. Розпочату справу практично завжди намагається довести до кінця.

14. У суперечках відстоює власну думку, не хоче визнавати загальноприйняті погляди.

15. У непередбачених і складних ситуаціях бере на себе роль лідера.

16. Має помітну схильність до якогось виду діяльності або до предмета(Групи предметів,іграшок,книжок)

17. Настирлива,вперта,рішуча в досягненні бажаної мети.

18. Виявляє неприховану потребу в підтримці дорослих.

19. Легко знаходить і завжди має досить багато друзів.

20. Ставить багато запитань, переважно з кола своїх захоплень та інтересів.

21. На багатьох справляє враження не за віком старшої.

22. Нерідко виявляє риси егоїзму або навіть безпричинної агресії.

23. Знає собі ціну і своє покликання.

24. Легко і часто відволікається і залишає розпочату справу(заняття) гру.

25. Майже однаковою мірою цікавиться гуманітарними і технічними питаннями.

Якщо на запитання 1,6,12,18,24 Ви відповіли «так», ваша дитина загалом здібна.За умови негативних відповідей на запитання 18,24. Запишіть відповіді на запитання 2,3,7,10,11,13,16,17,19,20,22. Якщо всюди буде «так» , є серйозні підстави гадати , що дитина буде по – справжньому обдарована. Коли й на останні запитання 4,5,6,9,14,15,21,23,25, відповіді позитивні , це може свідчити про ознаки яскравої обдарованості , навіть таланту.

Магазин музичних інструментів

Розвага для дітей старшого дошкільного віку

Мета: познайомити дітей з групами музичних інструментів, сприяти розвитку мовлення, уяви. Розвивати у дітей інтелектуальну, емоційну сферу, виховувати дбайливе ставлення до музичних інструментів.

Ведучий.

У місті одному великому, де багато вулиць і будинків,

Серед безлічі вивісок і яскравих вітрин був один незвичайний магазин.

На полицях його лежали інструменти, але не слюсарні і не столярні,

А справжнісінькі музичні. Вони приїхали з усього світу:

Багато інструментів було тут, всіх їх навіть не перелічити.

Вдень інструменти майже завжди нудьгували, якщо на них покупці не грали.

Світило сонечко і кожен інструмент мав поруч свою тінь. Але сталося так, що сонечко сховалося і тіні перемішалися між собою. Нам треба їх підібрати для кожного інструменту знову.

Гра «Знайди за тінню» https://learningapps.org/13143749

Ведучий.

Вдень інструменти чемно лежали на полицях. Зате вночі, коли продавці йшли додому, у магазині піднімався шум такий! Інструменти стрибали з полиць і починали грати, кожен хотів свою майстерність показати. Вони влаштовували дискотеку «Тарара-шурум-бурум», яка закінчувалася лише вранці.

Танець «Дискотека« Тарара-шурум-бурум ».

(Діти утворюють коло. В колі по одному грають на музичному інструменті, а решта в танці імітують рухи гри на цьому інструменті)

Ведучий.

Натанцювавшись музичні інструменти відпочивали і в ігри різні грали.

Гра «Асоціації»

Діти по одному грають на музичних інструментах і запитують.

- На що схоже звучання маракаса?

- А що ви уявляєте, коли грає металофон?

- На що схожий звук тріскачки?

Ведучий. Одного разу в магазин заглянув диригент відомий (Входить диригент)

Хотів він купити інструменти для свого оркестру.

Диригент. Як багато інструментів! Мені потрібні для мого оркестру. Що ж мені вибирати? (Задумався) Хочу звучання кожного почути! (Бере інструменти і роздає дітям)

Диригент. Кожен з цих інструментів гідний грати в оркестрі.

Починаємо репетицію. Займайте своє місце. Діти сідають в ряд.

Гра «Музичні намистинки»(ритмічна гра на збереження темпу і ритму)

Діти по черзі виконують на своєму інструменті один звук (це музична намистинка). Педагог стоїть і показує жестом руки вступ для кожного інструменту, зберігаючи рівний метричний пульс.

Диригент.

Злагоджено і добре грали,

Всі ви вчасно в ритм вступали.

А чий інструмент грає зараз?

Хто вгадає з вас?

Гра «Звуки музичних інструментів»

https://www.youtube.com/watch?v=Bd9JUH-42Rc

( Продовження. За ширмою звучить музичний інструмент, дитина відгадує, виходить в коло і грає на музичному інструменті.

Диригент. Діти, а хто керує оркестром? (Відповіді дітей)

Оркестранти слухняні диригентові, кожен жест для них щось означає. В диригента є чарівна паличка.

Диригент. Бути диригентом нелегко,

Для цього треба багато вчитися.

Але я впевнений, що у вас

Бути диригентом повинно вийти.

Гра «Посвята в диригенти» ?

Вибираються три диригента і музиканти (за допомогою карток). Диригент вибирає собі 2-3 різних інструменти. Встати перед музикантами і показати, як треба грати на кожному інструменті, коли саме інструменту слід вступати.

Диригент. Ви всі талановиті музиканти,

У вас і диригентські таланти.

Час класичній музиці зазвучати.

Музиканти, місця в оркестрі пора займати.

«Веселий марш» http://surl.li/fobng

Ведучий. Закінчився виступ оркестру і інструменти в магазині повинні зайняти своє місце.

Диригент. Вам не доведеться довго нудьгувати,

Скоро знову оркестр буде звучати

/Files/images/muzichn_nstrumenti_rozvaga_23/FB_IMG_1679654735771.jpg/Files/images/muzichn_nstrumenti_rozvaga_23/FB_IMG_1679645830540.jpg/Files/images/muzichn_nstrumenti_rozvaga_23/FB_IMG_1679645849156.jpg/Files/images/muzichn_nstrumenti_rozvaga_23/FB_IMG_1679645839699.jpg/Files/images/muzichn_nstrumenti_rozvaga_23/FB_IMG_1679645913100.jpg/Files/images/muzichn_nstrumenti_rozvaga_23/FB_IMG_1679645862789.jpg/Files/images/pdgurechna/IMG-4fa504c8d798f95f8ce5bc8ead2990f6-V.jpg/Files/images/pdgurechna/IMG-fd7f5c7c115932580fac31b91003dd1f-V.jpg/Files/images/pdgurechna/IMG-19c0c0196f699556f56c592ceebb79b6-V.jpg/Files/images/pdgurechna/IMG_20231103_114615.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 101

Коментарi