2017-11-22
Мораль – це переваги людини над природою
Ф. Ніцше
Система моральних цінностей в українців сформувалася здавна. Упродовж віків у нашого народу культивувалися гуманізм і любов до рідної землі, патріотизм і громадський обов’язок, волелюбність, незалежність, високе людське сумління, шанобливе ставлення до батьків.
За останні роки в Україні проблема морального виховання молоді частіше привертає все більше уваги. При цьому роль педагога полягає в тому, щоб створити умови для включення дитини в активну розумову діяльність, здатність відбирати кращі моральні надбання минулого і сучасного, опанувати нові технології роботи з дітьми з метою їх морального становлення. Формування внутрішнього, духовного світу дитини без зважання на соціальні реалії її життя приховує в собі небезпеку соціальної неадекватності, самотності, втечі до світу ідеальних ілюзій, утрати життєвої наснаги.
Як відомо, дошкільний вік відрізняється підвищеною сприйнятливістю до соціальних впливів. Дитина усмоктує в себе все людське: способи спілкування, поводження, взаємини, використовуючи для цього власні спостереження, емпіричні висновки й умовиводи, наслідування дорослих. І рухаючись шляхом спроб і помилок, вона може зрештою опанувати елементарні етичні норми життя в людському суспільстві.
Саме розвага, яку підготувала практичний психолог Говорушко Л.М., "Добре серце - скарб безцінний", сприяла формуванню основи морально-духовного виховання маленької особистості. Під час подорожі казковими стежками малята дізналися, про добро і зло, хороші і погані вчинки, милосердя, слухняність, про повагу до старших, турботу про молодших, моральні зразки поведінки.
Плекати духовність у кожній дитині - святий обов'язок і справа честі педагога. Нашою метою є плекання духовності української нації, формування особистості на засадах християнської моралі, плекання доброти, людяності, милосердя, чесності, працьовитості, виховання духовно багатої особистості, яка б усвідомлювала свою відповідальність перед Богом, Батьківщиною, народом.