• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Річний звіт про діяльність дошкільного закладу (частина 5)

Річний звіт про діяльність дошкільного закладу (частина 5)

2018-01-26

Робота з батьками

«...немає важливішого завдання у сфері виховання, ніж учити матір і батька виховувати своїх дітей».

В.О. Сухомлинський

Найважливішими соціальними інститутами виховання і навчання дошкільників є сім'я і дошкільний заклад. І ефективність їхньої спільної роботи залежить передусім від гармонії взаємин батьків і педагогів.

Виховання дітей - серйозна проблема. Батьки дістають інформацію про різні теорії родинного виховання з екранів телевізора, з книжок та періодики, і багато хто більш чи менш успішно користується тим, що їм імпонує. Однак є сім'ї, де ігнорується право дитини жити в атмосфері любові й злагоди, культивується жорстокість у ставленні до неї, не дістають підтримки моральні цінності, які прищеплюються в дитячому садку. Ці негативні явища пов'язані не лише з соціальними умовами, а й з недостатнім культурно-освітнім рівнем батьків.Тому важливою місією педагогів є просвітницька робота, а також практична допомога сім'ям вихованців.

У нашому дошкільному закладі шукають і знаходять такі форми взаємозв'язку і взаємодії з батьками, які перетворюють їх із сторонніх спостерігачів у активних співучасників процесу гармонійного виховання дітей.

Сім'я, мов сонечко, зігріває людину від народження і до кінця днів. Вона є осередком любові і тепла для дитини, дає їй перші уявлення про доброту, культуру поведінки, моральність. І тому вкрай важливо, щоб у родині панували злагода і повага до всіх її членів. Згуртовувати малих і дорослих, виховувати у дітей любов і шанобливе ставлення до своїх близьких, уміння бачити і цінувати їхні кращі риси допомагають сімейні свята і розваги, що проводяться в дошкільному закладі.

Модель форм взаємодії дошкільного навчального закладу та сім’ї

Дошкільний навчальний заклад Сім’я
Форми взаємодії
індивідуальні групові колективні Наочно-письмові
· вступне анкетування; · попереднє відвідування · батьками дитсадка; · співбесіди; · консультації; · відвідування педагогами вихованців удома; · телефонний зв’язок · консультації; · практикуми; · клуби взаємодопомоги; · школа молодих батьків; · гуртки за інтересами; · вечори запитань та відповідей; · зустрічі з цікавими людьми; · засідання батьківського комітету; · створення груп батьків-порадників; · опитування; · інтерв’ювання; · презентація кращих ідей родинного виховання; · клуб спілкування; · клуб взаємодопомоги; · родинний клуб · батьківські конференції; · тематичні зустрічі; · дні відкритих дверей; · перегляд святкових ранків та розваг; · спільні свята та спортивні розваги; · відпочинок у вихідні дні; · дні іменинників; · фестиваль знахідок родинного виховання; · спільні толоки; · спільні родинні свята; · зустрічі з цікавими людьми; · виставки; · конкурси; · години відвертої розмови; · вечори-«Вогники» · батьківські куточки; · тематичні стенди; · ширми; · планшети; · дошка оголошень; · інформаційні листи; · тематичні виставки; · анкетування; · скринька пропозицій; · індивідуальні зошити; · родинні газети; · педагогічна бібліотека; · запрошення; · вітання

Використовуючи конструктивні форми співпраці з сім'єю ми впроваджуємо традиційні і нетрадиційні батьківські збори, в основу який лягають не сухі доповіді, монологи, відповіді педагогів, а живе спілкування, обмін досвідом, віднаходження спільних методів і прийомів виховного впливу на дитину, вивчення її особистості через тестування.

Проводимо такі зустрічі як дискусії, засідання „круглого столу", різноманітні ігри, вікторини для забезпечення активності батьків і залучення дітей.

Готуючи батьківські збори, широко використовуємо анкетування, опитування дітей і дорослих, оформляємо групові стенди і пересувні папки, влаштовуємо відкритий перегляд роботи педагогів з дошкільниками. Вихователі опрацьовують конкретні питання, добирають ситуації з життя дітей.

Постійно використовуємо бесіди, як найбільш ефективну форму роботи з батьками, що передбачає безпосередній обмін інформацією. Бесіди проводимо групові та індивідуальні, вони носять спокійний, доброзичливий, діловий характер, містять поради про раціональні підходи педагогічного впливу на дитину.

Консультації теж дієва допомога батькам у вихованні малюків. Тому до їх проведення педагоги проводять попередню психолого-педагогічну підготовку, роботу щодо виявлення обізнаності батьків з того чи іншого питання.

Актуальною є така опосередкована форма обміну інформацією між вихователем і батьками як листування. До цього спонукає постійна заклопотаність сучасних батьків, через що вони рідко бачаться безпосередньо з вихователем. Допомагають нам теж анкетування, батьківські куточки, папки-пересувки, скриньки довіри.

Також практикуємо відвідування вихователем дитини вдома, що дає змогу дізнатися про умови проживання вихованця, про його звички, відносини у сім'ї та допомагає вірно спрямувати роботу з батьками задля гармонійного розвитку дитини.

Два рази на рік проводимо День відкритих дверей. У ці дні батьки мають змогу відвідати заняття, знайомитися з роботою педагогів, методичною літературою та посібниками.

Виховний характер, як для дітей, так і для батьків, носять Дні добрих справ, які організовують вихователі для спільної трудової діяльності батьків, дітей та педагогів (як от виготовлення та розміщення годівнички для птахів, збирання урожаю і т. ін.).

До вподоби батькам і така форма вирішення проблем як влаштування родинних мостів, хоча ми використовуємо її відносно недавно. Під час зустрічей батьки дітей паралельної групи обговорюють питання виховання, навчання та розвитку своїх малюків.

Регулярно проводимо спільні свята та розваги, об'єднуючи сім'ї для спільного святкування та відпочинку.

Співпраця з державними службами, установами та громадськими організаціями, волонтерська робота

Доброю традицією дошкільного закладу є тісний зв’язок з різноманітними державними службами та установами, громадськими організаціями:

- традиційні виступи дошкільників в благодійній службі «Карітас», громадській організації «Діти війни»;

- публікації педагогів у місцевій пресі, фахових журналах, інтернет-ресурсах творчих доробків з питань дошкільної освіти;

- спільні заходи з Службою у справах дітей Чортківської міської ради, представниками МНС, ДПІ;

- екскурсії у школи міста з метою підготовки старших дошкільників до шкільного навчання;

- зустрічі з волонтерами, громадськими активістами, воїнами АТО;

- участь в акціях «Подаруй солдату свято», «Допоможемо воїнам», «Ми хочемо миру», «Ми маленькі волонтери».

Кiлькiсть переглядiв: 239

Коментарi