• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Семінар на тему: "Розвиток художньо-естетичної компетентності дітей дошкільного віку".

Семінар на тему: "Розвиток художньо-естетичної компетентності дітей дошкільного віку".

2015-05-08

/Files/photogallery/818/SDC11086.JPG

Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона – засушена квітка.

В. Сухомлинський.

Одним з ефективних та незамінних засобів розвитку дитячої творчості є мистецтво з його розмаїтим, неповторним світом, здатним зворушити душу, пробуджувати творчу активність, розвивати психічні пізнавальні процеси, виховувати повагу до творчих надбань. Саме тому серед пріоритетних напрямів освітньої роботи в сучасному дошкільному навчальному закладі чільне місце посідає забезпечення достатнього рівня художньо-естетичного та креативного розвитку особистості в процесі специфічних видів діяльності.

Своєчасне спілкування з творами різних видів мистецтва відкриває дитині світ реально існуючої краси, формує її переконання, впливає на поведінку, дарує великі можливості для пізнання прекрасного та розвитку емоційно-естетичних почуттів.

Вік від народження до 6-7 років є сенситивним періодом для накопичення і розвитку творчого та особистісного потенціалу людини. З перших днів життя кожній дитині притаманне природне прагнення до відтворення перших уявлень про навколишній світ у результатах власної неповторної діяльності. Навіть у ранньому дитинстві малята із задоволенням бавляться іграшками-забавками, створюючи певну, зрозумілу лише їм, мелодію, або вимовляють звукові ряди, які для них, можливо, здаються піснею. У молодшому дошкільному віці діти вирізняються особливим інтересом до досліджень. Дізнаючись чимало нового, експериментуючи з матеріалами та способами виконання робіт, вони віднаходять власні шляхи до вирішення знайомих завдань та роблять самостійні відкриття. З віком усі ці вміння вдосконалюються і стають чітко вираженими. Дитина старшого дошкільного віку, володіючи певними художніми вміннями, вже може бути автором власного оригінального твору.

За зовсім маленький відтинок часу дитина встигає набути незамінного художньо-естетичного досвіду, який визначатиме і формуватиме її світогляд та творчу життєву позицію у майбутньому. Від того, наскільки правильними будуть підходи до розв’язання цієї проблеми та організовано відповідну освітню роботу, залежить і успішність маленьких вихованців у подальшому житті.

Давно відомо, що прекрасне має здатність пробуджувати в людині радість, безкорисливу любов, почуття свободи, творчу наснагу. Краса і творчість нероздільні. Зустріч з прекрасним не лише в мистецтві, а й у природі, людських взаєминах, праці, побуті – це зустріч з найдосконалішими виявами життя. Краса ніби розлита в навколишньому світі, важливо тільки навчитися бачити її.

І. Людина є найскладнішою і найдосконалішою частиною природи. Краса людини є складною інтегрованою характеристикою, головними засадами якої виступають зовнішні і внутрішні чинники. Красиве зовнішнє активізує внутрішню красу.

Сьогодні в ході семінару ми хочемо показати вам роботу педагогів з художньо-естетичного розвитку дітей старших груп. Перша частина заходу - Краса людини як єдність зовнішнього вигляду і внутрішнього світу. Звернемо вашу увагу на важливість формування власних естетичних уподобань під час вибору одягу та аксесуарів до нього, розуміння понять «мода», «личить», «традиційний».

Пропонуємо вашій увазі розвагу у старшій групі «Казковий ярмарок». Вихователь – Свинарчук Ліля Романівна, музичний керівник – Підгуречна Ольга Володимирівна.

ІІ. Природа є першим джерелом уявлень дітей про красу. Ця краса нескінченна у своєму розмаїтті та багатстві. Її можна безкінечно пізнавати, проникаючи в глибини її таємничої живої мови. Природа і мистецтво здавна тісно взаємопов’язані. Однак мистецтво (музика, поезія, живопис) не просто зображає природу, а й відкриває такі її грані. Які, на перший погляд, залишаються непомітними. Мистецтво розвиває фантазію, загострює переживання, виховує тонкість, емоційність у сприйнятливості до краси і добра. Отже, мистецтво виступає засобом розкриття краси, поетичності і величі природи, допомагає глибше відчути її красу, пробуджує в наших душах струни творчості. Пропонуємо вашій увазі співпрацю вихователя та музичного керівника під час розвитку здібностей до сприймання краси через мистецтво музики. Краса природи надихає на творчість. Вихователь Завадовська Л.Б.,

Музичний керівник Папушак В.І.

ІІІ.Творча праця, побудована за законами естетики, є засобом створення предметного середовища, світу речей, якими людина оточує себе в повсякденному житті. Вони впливають на її настрій, самопочуття, поведінку. Нейтральних, байдужих речей немає, між речами і людиною виникають певні відносини. Антон Макаренко говорив, що виховують не тільки події та люди, а й речі. Сила і влада речей, що розміщені в квартирі чи кімнаті, велика. Вони поліпшують або псують настрій, створюють радісну або гнітючу атмосферу, покращують або погіршують спілкування. Формуючи у дітей поняття краси побуту, звертаймо увагу, що речі – це цінності нашого життя, які необхідні для того, щоб жити, працювати, відпочивати. Вони створені працею людини для поліпшення життя. Що є чинниками поняття «краса побуту»? Це насамперед домашній затишок, коли людину оточують необхідні для життя і відпочинку красиві речі. Це й охайність, і чистота приміщень, і зручно розміщені меблі, і зі смаком дібрані прикраси. Формування елементарних уявлень про дизайн приміщення та способи виготовлення і використання творів декоративно-ужиткового мистецтва продемонструє вихователь Грузінська Ірина Іванівна з дітьми старшої групи в ході дизайнерського оформлення кімнати «Краса побуту як середовища життя людей»

Методично грамотно організований педагогічний процес має відповідати запитам сучасності та спрямовуватися на розвиток у дитини якостей, необхідних їй у майбутньому житті для реалізації себе як члена суспільства і неповторної індивідуальності зі своїми специфічними запитами, планами самореалізації та створенням власної концепції життєтворчості.

Віддавати дітям найкраще, найнеобхідніше, підтримувати обдарованих, зацікавлювати здібних, всебічно розвивати кожного – щоденне завдання педагога.

ІV. Краса кольору і ми.Практичне заняття з учасниками засідання.

Практичний психолог Говорушко Л.М.

Кiлькiсть переглядiв: 437

Коментарi