• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Річний звіт про діяльність дошкільного закладу (частина 4)

Річний звіт про діяльність дошкільного закладу (частина 4)

2018-01-26

Методична робота

Методична робота в закладі базується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психоголо-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний педагогічний досвід та інноваційні форми роботи у сфері дошкільної освіти.

Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці завдання викладені у річному плані дошкільного навчального закладу, обговорюються на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій, на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів.

У річному плані дошкільного закладу відображено загальну структуру методичної роботи, яка включає в себе:

- підвищення педагогічної майстерності;

- консультації для педагогів;

- відкриті покази різних видів роботи;

- методичні об’єднання груп;

- загальносадкові свята;

- вивчення стану організації життєдіяльності дітей;

- педагогічні ради;

- роботу методичного кабінету.

Зміст навчально-виховного процесу в дошкільному закладі визначено Базовим компонентом дошкільної освіти, відповідно до програм «Українське дошкілля», «Оберіг».

У навчально-виховному процесі педагогами використовуються наступні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття) самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька, індивідуальна робота по всіх розділах програми, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки тощо). В залежності від віку дітей, педагогічної мети вони проводяться фронтально, підгрупами чи індивідуально. Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні,

сюжетно-динамічні заняття в залежності від обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей.

Організація життєдіяльності планується протягом дня з урахуванням домінуючого навантаження на дитину (психічного, фізичного, емоційного), передбачено раціональність чергування видів діяльності, зокрема: розумової, рухової та дослідницької.

У дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів.

Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів.

Належна увага приділяється роботі з молодими вихователями. У дошкільному закладі працюють 7 молодих спеціалістів. Діє Школа молодого вихователя.

Основними напрямами Школи молодого вихователя є:

- здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання та виховання дошкільнят, вивчення базової програми, документів Міністерства освіти та науки України;

- вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики, аналіз програмних документів, формування у молодих вихователів фахових умінь і навичок;

- методична робота з вивчення узагальненого перспективного педагогічного досвіду, визначення шляхів його творчого використання;

здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного, культурного рівня молодого вихователя;

- організація проведення семінарів, оглядів, конкурсів тощо.

В основі стратегії кадрової роботи в дошкільному закладі лежить спрямування педагогічного колективу на вироблення власної креативної системи роботи з дошкільниками. Для ефективної діяльності створено інформаційний банк про нові програми та методичні технології, методичні розробки, навчальні посібники. На засіданні педагогічних годин, під час індивідуальної роботи з вихователями, самостійно педагогами опрацьовується та адаптовується до їх потреб кращий педагогічний досвід з періодичних фахових видань.

Результатом наполегливої праці педагогічного колективу стала перемога у Всеукраїнському фестивалі-огляді кращого досвіду з організації просвіти батьків вихованців дошкільних навчальних закладів «Джерело батьківських знань». Перспективним досвідом педагоги діляться на сторінках фахових видань: розвага «Шевченкові стежки», освітня технологія з соціальної адаптації дитини «Хто - я?» директора Р.Обшарської, «Осіння подорож» та проект кімнати психологічного розвантаження «Диво» практичного психолога Л.Говорушко, «Маленькі паростки добра» Л.Завадовської, морально-естетичне виховання дошкільників «Гармонія почуттів» за творами В.О. Сухомлинського, освітня технологія соціалізації дитини у суспільстві «Умій домовлятися» вихователя-методиста Л.Дмитраш, просвітницький проект краєзнавчо-туристської роботи з елементами екологічного виховання «Стежками рідного краю».

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить

діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі роботи при проведенні навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет, діагностичних карт, картосхем морально-педагогічного клімату в колективі. Цьому питанню постійно приділяється велика увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати методичну допомогу у розв’язанні проблемних завдань і визначенні її форм.

Безпека життєдіяльності дитини та охорона праці в закладі

Безпека – це збалансований стан людини, соціуму, держави, навколишнього середовища, системи різного рівня складності (соціальних, природних, техногенних, економічних та ін.). Складність життєвих ситуацій вимагає виховання у людини установки на власну безпеку вже з раннього дитинства та застосування її протягом усього життя.

Дошкільний навчальний заклад №1 – базовий з безпеки життєдіяльності дитини та охорони праці. Уся робота здійснюється на основі «Базового компоненту дошкільної освіти в Україні», Закону України «Про дошкільну освіту», Закону України «Про охорону дитинства», «Національної доктрини розвитку суспільства», «Типового положення про службу охорони праці», Закону України "Про охорону праці" та інших законодавчих і програмних документах і проводиться в трьох напрямках: робота з дітьми, робота з працівниками закладу та робота з батьками.

Форми комплексної роботи в ДНЗ із безпеки життєдіяльності дитини :
Працівники ДНЗ Діти Батьки
Інструктажі та сезонні накази по ДНЗ з без­пеки життєдіяльності дитини (БЖД) Тематичні заняття Загальні батьківські збори (інтеграція су­спільного та родинного виховання)
Педагогічні наради Бесіди Групові батьківські збори
Пошуково-дослідни­цька робота Дослідницька робота Школа молодих батьків
Семінари, семінари-тренінги Екскурсії, пішохідні пе­реходи, спостереження Папки-пересувки, тема­тичні ширми
Методичні об'єднання Змагання, конкурси, вікторини, КВК Конкурси-змагання з БЖД
Колективні перегляди Перегляди ілюстрацій, діафільмів (наприклад «Діти та вогонь», «Обе­режно — дорога» тощо) Педагогічно-інформаційні стенди, куточки з БЖД
Облаштування в гру­пах куточків безпеки Моделювання ситуацій Допомога в облашту­ванні куточків безпеки
Облаштування в ДНЗ кімнати безпеки Використання ТЗН, на­стільно-друкованих ігор (наприклад, маршрут­на гра «Лихо мене об­мине») Участь в облаштуванні кімнати безпеки ДНЗ
Працівники ДНЗ Діти Батьки
Професійні консуль­тації Моделювання ситуацій Педагогічні консуль­тації
Круглі столи Фізкультхвилинки, рухливі ігри Співпраця у створен­ні ігрового простору та майданчика дорожньої безпеки
Ділові ігри Рольові, дидактичні ігри Дні відкритих дверей
Випуск тематичних стіннівок Складання казок та розповідей за малюн­ком, у тому числі із за­стосуванням методики ТРВЗ Ознайомлення з пам'ятками з різних видів безпеки жит­тєдіяльності
Компетентнісне вихо­вання з розділу БЖД Тематичні розваги (за участю батьків та пред­ставників правоохорон­них органів і державно­го пожежного нагляду) Тематичні розваги за участю родин вихован­ців
Захист педагогічного досвіду Конкурси дитячого ма­люнку Обмін батьківським досвідом виховання
Складання анкет для моніторингу роботи з БЖД у родинах ви­хованців Психологічні тренінги Анкетування, соціологічне опитування, на­дання психологічної допомоги"
Створення бібліотеки . методичної та худож­ньої літератури з БЖД Зображувальна діяль­ність, у тому числі із застосуванням методи­ки ТРВЗ Спільна практична діяльність у створенні фотомонтажів, виставок дитячої творчості на те­ми БЖД
Зустрічі з фахівцями (інспектором дорож­нього руху, інспе­ктором державного по­жежного догляду; від­повідальним за ЦЗ району) Розучування прислів'їв, віршів, читання та об­говорення літературних творів Зустрічі з працівни­ками Державного по­жежного нагляду, пра­воохоронних органів, працівниками ДАІ, пра­цівниками районного штабу ЦЗ
Створення позитивно­го психологічного клі­мату в групі перебу­вання дітей Робота в індивідуально­му зошиті (наприклад, «Будь обережним», автор — О. Лоза) Індивідуальна робота та бесіди з батьками
Створення бан­ку даних щодо стану здоров'я вихованців Дні здоров'я, загарту-вальні процедури Залучення до проведен­ня днів здоров'я
Всеобуч з ЦЗ за чіт­ким планом та темати­кою виховної роботи Тренувальні вправи з ЦЗ Всеобуч з ЦЗ
Організація тижня без­пеки Тиждень безпеки Залучення до проведен­ня тижня безпеки
Створення сценаріїв до святкових заходів Святкові заходи Залучення до участі в проведенні святкових заходів
Екологічний всеобуч. Валеологічне навчання Спілкування з домаш­німи та дикими твари­нами в куточку приро­ди ДНЗ
Вправляння в безпеч­ному користуванні по­бутовими предметами (ножиці, голка, ніж, ви­делка тощо)
Тренувальні вправи з надання першої ме­дичної само- та взаємо­допомоги
Тренінг-евакуація дітей
Театралізовані постано­ви, інсценування, тема­тичні розваги
Розгадування кросвор­дів, головоломок, ре­бусів, загадок

Зміст роботи з дітьми різних вікових груп, щодо формування у них основ безпеки та норам поведінки в надзвичайних ситуаціях

Пожежна безпека:

«Поняття про корисний вогонь»;

«причини виникнення пожежі»;

«Елементарні дії дитини під час пожежі».

Дитина на вилицях міста:

«Поняття про різні види переходів»;

«Дорожні знаки для пішоходів»;

«Правила поведінки в транспорті»;

«Правила катання на санчатах, велосипеді»;

«Ігри з м'ячем поблизу дороги».

Дитина та природа:

«Набуття більш глибоких знань про отруйні гриби, ягоди, рослини»; «Температурні травми та запобіжні заходи»;

«Взаємовідносини зі своїми та чужими домашніми тваринами»;

«Правила поводження біля водойми в різні пори року».

Небезпечні предмети в руках у дитини:

«Більш поглиблені знання про небезпеку від гострих, ріжучих пред­метів»;

«Знання про небезпеку від вибухонебезпечних предметів (також хлопавок)»;

«Початкові знання про небезпеку від самостійного користування ліками».

Особиста безпека дитини:

«Знання про небезпеку від електроприладів»;

«Знання про поводження біля балконів та відчинених вікон в багато­поверхових будинках»;

«Знання про небезпеку стрибків з меблів, підвіконь, дерев»;

«Вміння бігати, стрибати без травм»;

«Безпечне користування східцями»;

«Первинні навички спілкування з незнайомцями».

Здоров'я дитини, емоції та конфлікти:

«Вміння дружити та запобігати сваркам»;

«Настрій на позитивні емоції»;

«Запобігання отруєнням»;

«Елементарні знання з валеології».

Заходи, які проводяться з працівниками закладу з безпеки праці

- контроль за виконання заходів техніки безпеки та хорони праці;

- роз’яснювальна робота, щодо профілактики травматизму;

- навчання й перевірка знань з питань охорони праці працівників;

- створення служби охорони праці;

- заходи, щодо охорони праці включено в план роботи закладу та колективний договір;

- розроблено інструкції з охорони праці;

- проведення інструктажів з дотриманням правил безпеки в побуті;

- обстеження побутового обладнання на справність.

Взаємодія працівників дошкільного навчального закладу з родинами вихованців з питань безпечної життєдіяльності

Робота зі зниження дитячого травматизму не буде ефективною без співпраці та активної допомоги батьків. Взаємодія педагогічної спіль­ноти та родини стає першочерговим у питаннях запобігання дитячого травматизму.

У своїй практиці вихователі мають застосовувати різні методи про­світницької роботи з родинами вихованців. Необхідно використовувати як методи, перевірені часом, так і інноваційні.

Перелік форм роботи з батьками:

- загальні батьківські збори;

- групові батьківські збори;

- консультації для батьків;

- лекторій молодої сім'ї;

- дні відкритих дверей;

- педагогічно-інформаційні стенди;

- виготовлення ширм та посібників;

- ротація папок-пересувок;

- індивідуальна робота та бесіди з батьками;

- круглий стіл;

- довідкове педагогічне бюро.

Спільні заходи педагогічного колективу та родини:

- фотомонтаж з екскурсій;

- спільні дні народження;

- спортивні свята;

- тематичні розваги за участю батьків;

- зустрічі з працівниками державного пожежного нагляду;

- зустрічі з представниками ДАІ та правоохоронних структур;

- зустрічі з працівниками районного штабу цивільної оборони;

- анкетування батьків;

- вивчення (під підпис) пам'яток з попередження різних видів трав­матизму;

- моніторинг знань батьків з питань безпеки життєдіяльності дітей;

- обмін думками;

- клуб молодих батьків.

Таким чином, робота з питань безпечної життєдіяльності дитини та безпеки праці в комплексі формує в дошкільнят, їхніх батьків та працівників закладу вміння бачити небезпеку, свідомо підходити до питання особистої безпеки, правильно діяти в певних ситуаціях, набути стереотипу безпечної поведінки в природі та суспільстві.

Кiлькiсть переглядiв: 234

Коментарi